Torstaina julkistettujen tilastojen mukaan myytyjen CD-levyjen kappalemäärä putosi Yhdysvalloissa viime vuonna peräti 9,5 prosenttia. Tämä siitäkin huolimatta, että musiikin digitaalinen myynti kasvoi huimat 45 prosenttia.
Nielsen SoundScanin julkaisemien tilastojen perusteella musiikkibisneksen tärkeimmän formaatin myynti on siis kovassa laskussa. Kun mukaan otetaan CD:n lisäksi myös muut fyysiset formaatit, kuten esimerkiksi kasetit ja vinyylilevyt, laski levymyynti 15 prosenttia vuodesta 2006.
Fyysisiä tallenteita myytiin Yhdysvalloissa vuoden 2007 aikana yhteensä 500,5 miljoonaa kappaletta, eli puolen miljardin raja ylitettiin vain hädin tuskin. Kun mukaan otetaan myös digitaalinen myynti, saadaan myyntiluvuksi 584,9 miljoonaa albumia. Yksittäisinä kappaleina laskettaessa digimyynti nousi vuodessa 45 prosenttia 844,2 miljoonaan kappaleeseen.