Kwan-yhtyeen riveissä hiphop-osaston puolelle vahvasti kallistunutta materiaalia tähän mennessä esittänyt Mari ”Mariko” Pajalahti julkaisee nyt esikoisalbuminsa Fabulous Tonight. Levyn kappaleet ovat pääosin Marikon ja levyn tuottajan, The Rasmus -yhtyeestä tutun Pauli Rantasalmen käsialaa. Osassa biisejä mukana on ollut myös Tatu Ferchen.
Marikon soololevyn ensimmäinen singlelohkaisu Unstoppable oli erittäin positiivinen yllätys ja se toi esiin täysin uudenlaisen Marikon. Artistin itsensä crankdiscoksi luonnehtima vahvasti ysärielectron sävyttämä musiikkilinja jatkuu osin myös albumilla. Albumin avausraita Time Has Come on kaikin puolin todella hieno biisi, joka on ottanut vahvasti tunnelmaa 80-luvun puolivälin discoteemoista. Koukkua löytyy sekä soundikikkailuista että kertosäkeen melodiasta. Biisi on selvää hittikamaa ja levyn paras raita.
Step Up on ottanut vaikutteita Amy Winehousen soundista, mutta jää varsin vaisuksi esitykseksi. Hieman samoilla linjoilla pysyttelee Still Baby, joka on toki groovaavampi. Kappale Kill, Kill ottaa puolestaan tuntumaa 1930-luvun hämyiseen pianobaariin ja tarjoilee vain hivenen koukkua kertsissä. MMH… avautuu vasta biisin ehtoopuolella, mutta ei juuri säväytä millään osa-alueella. Meow on hieno slovariraita, jonka torvisoundi on tyylikäs lisämauste. Rauhallisissa tunnelmissa jatkaa myös kaunis tunnelmapala Almost Honest.
Loppua kohti meno hieman vauhdittuu, kun Sentimental Prison tarjoaa onnistuneen palasen cretumaista kasaridiscoa semitarttuvalla kertosäkeellä ryyditettynä. Koukku löytyy nyt kertsin sijaan soundipuolelta. Levyn päättävä Papasito on nimensä mukaisesti palanen latinosoundia, mikä tuntuu erikoiselta ja tälle levylle irralliselta ratkaisulta.
Kokonaisuutena Marikon soololevy on monipuolinen ja laadukas kokonaisuus, mutta albumin ongelmana on juuri tyylilajien aivan liian laaja repertuaari. Levystä jää sillisalaatin maku suuhun, vaikka paketti on muuten hyvin kasassa.
Pisteet 4/5