Maailman suosituin yhteisösivusto Facebook pullistelee nykyisin erilaisten yritysten ja brändien fanisivuista, mutta tilanne tulee pian muuttumaan. Maailman suosituimpiin internetpalveluihin kuuluva sivusto on nimittäin ilmoittanut lopettavansa fanisivujen käytön.
Ad Age -lehden David Berkowitzin mukaan fanituksen tilalle on tulossa tykkää-nappi ja siihen liittyvä peukku-ikoni, koska niiden käyttämisen kynnys on pienempi kuin yrityksen tai brändin faniksi ryhtymisen kynnys. Muutos tullaan lehden mukaan toteuttamaan jo seuraavien kolmen viikon aikana.
Kovin suuria muutoksia esimerkiksi yritysten tai tuotteiden Facebook-sivuihin muutoksen ei pitäisi kuitenkaan muilta osin tuoda, mutta yritysten toivotaan ottavan muutos huomioon mahdollisiin fanisivuihin liittyvässä markkinoinnissaan. Viihdelehti Staralla on tällä hetkellä 726 Facebook-fania www.facebook.com/viihdelehtistara. Suomessa muutoksesta uutisoi Markkinointi & Mainonta.