Maailman suurin yhteisöpalvelu Facebook muutti äskettäin palvelunsa chat-ominaisuutta, mutta parannusten sijaan tuloksena olikin todellinen mahalasku. Uudistus on nimittäin poikkeuksetta tuomittu isoksi askeleeksi taaksepäin palvelun käytettävyydessä.
Viime kuussa maailmalla uutisoitiin, että Yhdysvalloissa Facebookin käyttäjämäärä oli ensimmäisen kerran laskussa koko palvelun historian aikana. Suurinta osaa käyttäjistä ärsyttävät erityisesti palvelun sekavat yksityisyysasetukset ja epäonnistuneet päivitykset. Nyt aiheesta on saatu myös tutkimustietoa.
American Customer Survey Index -tutkimuksessa Facebook sai käyttäjiltä enää 64 pistettä sadasta, kun huonommin sijoittui ainoastaan nettifloppi MySpace 63 pisteellään. Tuloksen heikkoutta korostavat muiden verkkomedioiden tulokset, sillä Wikipedia ja Bing-hakukone saivat 77 pistettä, YouTube 73 pistettä, Google 80 pistettä. Tuloksista uutisoi Markkinointi & Mainonta.