Viihdelehti Stara nousi kesäkuussa Suomen suurimmaksi riippumattomaksi verkkomediaksi. Viihdealan verkkojulkaisuissa Stara on ollut markkinajohtaja jo vuosien ajan. Viime viikolla Stara rikkoi aikaisemmat lukijaennätyksensä ja nousi kokonaan uudelle satatuhatluvulle.
TNS Gallupin maanantaina julkaistussa Metrix-mittauksessa Stara oli viikolla 35 kaikista Suomen verkkosivustoista 22. suurin. Starassa käytiin viime viikolla yhteensä 423.649 eri selaimella. Eri käyntikertoja sivustolle tehtiin viikossa 829.746 ja sivulatauksia yhteensä 1,8 miljoonaa.
– Markkinajohtajan paikka on osoitus siitä, että olemme onnistuneet aihevalinnoissamme. Kevyt viihde piristää lukijoiden päivää niin kesällä kuin talvellakin. Stara on täyttänyt tehtävänsä, kun se onnistuu luomaan puheenaiheita kahvipöytiin, päätoimittaja Jocka Träskbäck toteaa.
– Viihde on koko ajan kasvattanut merkitystään verkossa. Alan kilpailu on kovaa, kun viihdesisältöä on tarjolla runsaasti sekä suomeksi että englanniksi. Verkossa tarjottavien sisältöjen tulee lunastaa paikkansa päivittäin, juttu jutulta, Träskbäck jatkaa.
Stara on vuonna 2003 perustettu viihdealan verkkojulkaisu, jota kustantaa tamperelainen Stara Media Oy. Stara tarjoaa lukijoilleen tuoretta ja monipuolista viihdesisältöä vuorokauden ympäri. Sivusto on samalla myös Suomen suurin viihdealan juttuarkisto yli 31.000 artikkelillaan. Lisäksi Stara tunnetaan suosituista Miss Pop ja Mister Pop -äänestyksistä.
Suomen toiseksi suurin yksityinen verkkomedia Uusi Suomi keräsi viime viikolla 374.483 eri selainta, eli eroa Staraan oli lähes 50.000 selainta.