Maailman suurin teknologiayritys Apple tunnetaan yksinkertaisen pelkistetystä logostaan, joka kuvaa omenaa, josta on puraistu palanen pois. Nyt yhtiö on ryhtynyt pullistelemaan Saksassa haastamalla pienen kahvilan tavaramerkkiriitaan, koska Applen mukaan kahvilan logo muistuttaa liikaa sen logoa.
Kahvilan perustanut pariskunta on hakenut kahvilansa logolle tavaramerkkiä, mutta nyt Apple on lähestynyt yrittäjiä ja vaatinut, että he vetävät hakemuksensa pois.
– Kun ensimmäisen kerran luin saamamme kirjeen, luulin sitä pilaksi. Kun piirsimme logoa, emme ajatelleet Applea ja minusta logomme näyttää erilaiselta kuin heidän. Pidän Applen tuotteista ja käytän niitä, mutta logomme eivät ole samanlaisia, yrittäjä Christin Romer kertoi Telegraph-lehdelle.
Yrittäjät eivät ole suostuneet Applen vaatimuksiin.
– Olen päättänyt taistella, koska he eivät voi kieltää minua käyttämästä logoani. He ovat kyllä suuri ja rikas yhtiö, mutta minä olen vahva nainen. En usko, että Apple kykenee pysäyttämään minua, Romer lisäsi.
Bonnin kaupungissa sijaitsevan Apfelkind-kahvilan logo on todellisuudessa kaukana teknojätin tunnetusta logosta. Kahvilan logossa nähdään tyylitelty punainen omena, jonka sisällä on silhuettina lapsen pää. Tavaramerkkien perinteisen sekoitettavuusarvioinnin perusteella merkit eivät ole samoja tai samankaltaisia, joten ne eivät ole myöskään sekoitettavissa toisiinsa. Näin ollen Applen vaatimus on ilmeisen perusteeton.