Pedobear, eli niin sanottu pedokarhu, on internetissä tiuhaan vilkkuva piirroshahmo, joka toimii eräänlaisena pedofiilikarikatyyrinä. Pedobearia on nyt käytetty kuitenkin aivan väärässä paikassa, sillä Kit Kat -makeisyhtiö on epähuomiossa liittänyt Pedobearin mainontaansa.
Ruoka- ja juomayhtiö Nestle on joutunut erään Kit Kat -mainoskuvan takia todella kovan palauteryöpyn kohteeksi, The Sydney Morning Herald -lehti uutisoi. Nestlen omistama Kit Kat julkaisi Facebook-yhteisöpalvelussa kuvan, jonka avulla haluttiin kertoa suklaapatukan uudesta Instagram-tilistä. Ilmoituksessa käytetty kuva oli kuitenkin erittäin epäsopiva, sillä kuvassa on Pedobearia muistuttavaan karhupukuun pukeutunut mies.
– Rummun pärinää kiitos… Kit Kat on Instagrammissa, kuvaan liitetyssä Facebook-viestissä kirjoitetaan.
Rumpuja Kit Kat -suklaapatukoilla soittava karhu kuitenkin liitettiin nopeasti internetissä nähtävään pedofiilikarhuun. Kuva on jo sittemmin poistettu Kit Katin sivuilta. Nestlen mukaan he eivät olleet edes tietoisia Pedobearin olemassaolosta, eli heidän mukaansa he eivät mitenkään voineet nähdä yhdennäköisyyttä kahden karhun välillä ennen kuvan julkaisemista.