Maailmaa on viime aikoina ravisutellut monenlaiset elintarvikkeisiin liittyvät skandaalit. Kerroimme äskettäin kuinka Yhdysvalloissa on noussut kohu väitteistä, joiden mukaan maailman olutyhtiö olisi laimentanut oluttaan vedellä.
Oikeudessa nostettu kanne perustuu Anheuser-Busch -yhtiön entisiltä työntekijöiltä saatuihin tietoihin, joiden mukaan oluita on laimennettu tietoisesti ja emoyhtiön päätöksellä. Budweiserin emoyhtiö on nyt kiistänyt väitteet jyrkästi, mutta mielenkiintoisella tavalla.
Yhtiö on nimittäin lanseerannut mainoskampanjan, jossa se kiistää oluen laimentamisen ja kertoo lahjoittaneensa valtavia määriä puhdasta vettä Yhdysvaltojen Punaiselle ristille. Mainokset on julkaistu ainakin The New York Times ja Houston Chronicle -lehdissä. Samalla yhtiö viittaa CNN-uutistoimiston testeihin, joissa ilmoitettu alkoholimäärä piti paikkansa.