Maailman suurin sosiaalinen media Facebook on yli miljardilla käyttäjällään merkittävä peluri verkkoliikenteessä. Useiden suomalaistenkin jokapäiväiseen elämään kuuluva yhteisöpalvelu uudistuu jatkuvasti, eivätkä muutokset ole aina kaikkien käyttäjien mieleen.
Facebook kertoi seuraavasta uudistuksestaan eilen. Suurin muutos uudistuksen myötä lienevät useammat samanaikaiset uutissyötteet Facebookin etusivulla aikaisemman yhden sijaan. Syötteet jakautuvat eri kategorioihin, kuten statuspäivityksiin, kuviin ja esimerkiksi käyttäjien kuuntelemaan musiikkiin. TechCrunch -verkkosivuston mukaan uutissyötteiden kuvat tulevat myös näkymään suurempina.
Uudistuksen ja uusien ominaisuuksien myötä käyttäjien toivotaan viettävän entistäkin enemmän aikaansa Facebookissa. Useampi uutissyöte ja isommat kuvat tulevat tarkoittamaan myös enemmän ja näkyvämpiä käyttäjille suunnattuja mainoksia – jotain, mitä sivustolla mainostavat yritykset ovat toivoneet jo vuosien ajan.
Facebook-yhteisöpalvelun tuorein uudistus tulee vain vähän sen jälkeen, kun yhtiö ilmoitti teini-ikäisten menettäneen kiinnostustaan sivustoa kohtaan. Yhtiön helmikuussa julkistetun vuosiraportin mukaan yhä useammat nuoret ovat lopettaneet sivuston käytön. Tuoreimpien uudistusten toivotaankin jälleen herättelevän myös nuorison innostusta Facebookia kohtaan.