Sosiaalisen median aikakaudella kuluttajien mahdollisuudet saada äänensä kuuluville ovat aivan toista maata kuin ne olivat vielä kymmenen vuotta sitten. Ravintola-arvostelujen uranuurtajana oli taannoinen ravintola Lehtovaaran tapaus.
Nyt Lehtovaara on saanut uuden seuraajan, kun Hans Välimäen Midhill-ravintola on saanut kritiikkivyöryn sosiaalisessa mediassa. Jupakka sai alkunsa, kun eräs asiakas ihmetteli ravintolan Facebook-sivuilla 1,5 euron vesilasin hintaa. Tämän jälkeen ravintolan edustaja vastasi viestiin hieman ivalliseen sävyyn, ja siinä vaiheessa juttu lähti käsistä. Ketjuun ilmestyi nopeasti kymmenittäin kuluttajien kriittisiä kommentteja, joissa ihmeteltiin ravintolan kykyä ottaa vastaan negatiivista palautetta.
Varsinaisen kardinaalivirheen ravintola teki, kun se poisti koko viestiketjun Facebookista. Se oli kuitenkin jo levinnyt kuvina verkossa (katso tästä), jossa viestiketju leviää yhä edelleen. Staran saamien tietojen mukaan ravintola esti lisäksi uusien ravintola-arvostelujen tekemisen Eat.fi-verkkopalvelussa.
– Tätä ravintolaa ei voi toistaiseksi arvostella Eat.fi:ssä. Ravintolan omistaja ei toistaiseksi halua Eat.fi:hin julkisia arvosteluja tästä ravintolasta, vaan on päättänyt laittaa olemassaolevat arvostelut piiloon, Eat.fi -palvelussa ilmoitetaan.