Nerokas mainos tarttuu kengänpohjaan: ”Olisit jo kuollut”

Viihdeuutiset · Stara.fi

Ihimisoikeusjärjestöt ovat ajaneet jo pitkään miinojen kieltämistä, ja länsimaat ovatkin asian suhteen oikealla tiellä. Nyt Unicef on onnistunut lanseeraamaan poikkeuksellisen osuvan ja mieleenpainuvan kampanjan, jossa miinojen teho välittyy kohderyhmälle.

Kuva: Unicef
Kuva: Unicef

Unicefin kampanjassa marmorilaatioille sirotellaan marmorilattian värisiä tarroja, jotka ovat kuitenkin todellisuudessa liimapinta ylös päin. Tarrasta tietämätön ohikulkija astuu lopulta tarraan, joka tarttuu kengänpohjaan. Tarraa poistaessaan varsinainen viesti on toisella puolella, jossa todetaan, että monissa maissa kävelijä olisi jo kuollut.