Joukko yrityksiä on käyttänyt Britannian kuningasperheen poikavauvan syntymää hyväkseen omassa markkinoinnissaan. Pelkästään Twitteriin, Facebookiin ja Instagramiin on julkaistu runsaasti yritysten lapsiaiheisia kuvia, joissa Williamin ja Catherinen jälkikasvu on toiminut innoittajana.
Mashable-verkkosivuston mukaan ihmiset eivät kuitenkaan lämpene yritysten reaaliaikaiselle markkinoinnille ja kettuilevatkin firmoille verkkopalveluissa antaumuksella, vaikka kyseessä on yksi maailman seuratuimmista syntymäjuhlista. Aihe on yksinkertaisesti jo monen mielestä käsitelty. Lisäksi mainoskampanjat ovat jääneet suurilta osin pintaraapaisuiksi ja mauttomiksi kuvamanipulaatioiksi.
Uutisoimme äskettäin, kuinka The Sun -lehti muutti nimensä kuninkaallisen vauvan syntymän jälkeen muotoon The Son. Moni on jo ensimmäisten päivien aikana kyllästynyt median synnytyshehkuttamiseen, ja kuningasperheen jälkeläinen on tätä nykyä ennemminkin vitsien kuin kunnioituksen aihe. Prinssi Williamin ja herttuatar Catherinen poika syntyi maanantaina iltapäivällä.