Maailman suosituimpiin kirjoihin tänä vuonna lukeutuva Fifty Shades of Grey on saanut aikaan monenlaisia ilmiöitä myös kirjallisuuden ulkopuolella. Kirjan kerrotaan vaikuttaneen miljoonien lukijoiden seksielämään ja kasvattaneen seksilelujen myyntiä.
Nyt kohukirja on saanut uuden oheistuotteen, joka on niin ikään suunnattu aikuiseen makuun. Kirjailija E.L. James julkisti nimittäin kaksi Fifty Shades of Grey -teemaista viiniä, satiinisen punaviinin ja silkkisen valkoviinin.
Viinipullojen mainoslause kuuluu ”You. Are. Mine”, eli ”Sinä. Olet. Minun”. Kirjailijan mukaan idea kirjan innoittamista viineistä syntyi luonnollisesti, sillä viini näyttelee kirjoissa tärkeää osaa. Red Satin ja White Silk -juomat ovat tilattavissa kirjailijan omien kotisivujen kautta.
Fifty Shades of Grey -erotiikkakirja on ollut runsaasti otsikoissa jättimäisen menestyksensä johdosta. Äitipornoksikin kutsuttu teos kertoo nuoren neitsyen ja hänen vanhemman rakastajansa intohimoisesta seksisuhteesta. Kirjasta suunnitellaan parhaillaan elokuvaversiota. Toimitusjohtaja Christian Greyn ja kokemattoman opiskelijatytön Anastasia Steelen intohimoisesta suhteesta kertova trilogia on kannustanut pariskuntia parempaan seksielämään.