Moni mieltää museoissa vierailemisen tylsäksi puuhaksi, jossa vain kuunnellaan oppaan monotonista kertomusta kierroksella esiteltävistä asioista. Nykytekniikka on kuitenkin jo pitkään mahdollistanut museoihin virtuaalisia esittelykierroksia ja interaktiivisia toimintamalleja.

Tukholmassa sijaitseva ABBA-museo esittelee yhden maailman suosituimmista yhtyeistä hauskalla tavalla, kun museovieraat pääsevät osallistumaan erilaisiin musiikillisiin elämyksiin ABBA:n johdolla. Museossa pääsee pukeutumaan bändin esiintymisasuihin ja siellä voi jopa kiivetä lavalle ja tehdä hologrammikeikan yhtyeen kanssa.
Rick Steves esittelee YouTube-profiilissaan pienen pilkahduksen ABBA-museosta. Hän kertoo, että museoon päästetään kerrallaan vain 75 ihmistä viidentoista minuutin välein. ABBAn levyjä on myyty yhteensä yli 370 miljoonaa kappaletta ja se nousi suureen suosioonsa vuonna 1974 Waterloo-kappaleen Euroviisut-voitollaan.