Ympäri Eurooppaa voi parhaillaan bongata punaisia jääkaappeja, joiden ovessa on valkoinen vaahteranlehti. Kyseessä on Molson-panimoyhtiön mainoskampanja, ja oluella täytettyjä kylmäkaappeja on ainakin Lontoossa ja Brysselissä.
Asiassa on kuitenkin yksi mutta: Jääkaapit eivät aukea kuin kanadalaisille. Kaappeihin on asennettu skannerit, jotka toimivat kaapin lukituksen takana. Lukituksen voi avata vain Kanadan passilla. Toisin sanoen ainoastaan kanadalaiset pääsevät maistamaan maamiehensä tarjoamaa ilmaisolutta. Tässä kohtaa joku saattaa kysyä, että mitä järkeä koko kampanjassa on?
Eikö olisi kannattavampaa, mikäli olutta tarjottaisiin niille, jotka eivät ole kyseistä tuotetta vielä maistaneet? Ideana lienee kuitenkin se, että kampanja jää ihmisten mieleen ja he astuvat uteliaisuudessaan vaikkapa pubiin ostamaan kyseistä tuotetta. Vaihtoehtona on tietysti se, että kaappien avulla on helppo tutustua Euroopassa matkustaviin kanadalaisiin – jotka sitten avaavat ovet myös muille.