Kerroimme äskettäin, että Candy Crushia pelataan päivittäin peräti 700 miljoonaa kertaa. Eniten yltiövärikästä peliä pelaavat 25 – 55-vuotiaat naiset. Syynä pidetään sitä, että he tahtovat unohtaa kaiken muun ympäriltään – ja unohtavatkin, sillä peli koukuttaa ja kiinnittää sataprosenttisesti.
Nyt on paljastettu taloudelliset luvut pelin takaa. Ensimmäiset 35 tasoa ovat pelissä nimittäin ilmaisia – silti addiktoiva peli koukuttaa pelaajansa niin vahvasti, että uusista tasoista ja lisäosista ollaan valmiita maksamaan huikeita summia. Candy Crush tuottaa päivittäin noin 800.000 dollaria, eli 235 miljoonaa dollaria vuosittain. Tämä on euroissa 173,6 miljoonaa euroa.
Rahasampoa ei voi väittää lasten temmellyskentäksi, sillä ThinkGamingin mukaan 90 prosenttia käyttäjistä on yli 21-vuotiaita. Peli vaikuttaa vakavasti jo perheenäitien elämään, sillä Daily Mailin haastattelemien naisten mukaan he pelaavat peliä niin kauan kun iPadissa tai puhelimessa riittää virtaa. Eräs naisista tunnustaa pelanneensa jopa kahdeksan tuntia päivässä. Candy Crushia on luonnehdittu aikansa koukuttavimmaksi peliksi ja perheenäidit kuluttavat siihen enemmän rahaa kuin shoppailemiseen.