Perjantaina avattu Kuono.fi on uusi kotimainen verkkomedia kaikille koiraharrastajille ja muille koirista kiinnostuneille. Palvelu syntyi tarpeesta saada koiraihmisille ja koiranmielisille uusi, hauska ja samalla informatiivinen verkkosivusto.
– Tuntui siltä, että aika moni koirapalvelu pyörii keskustelupalstojen ympärillä. Toisaalta koiraviihde ja alan uutiset ovat siirtyneet entistä enemmän myös valtamediaan, joten tilausta ainakin on, sanoo Ville Kormilainen, yksi Kuonon perustajista.
Kuono tarjoaa koira-aiheisia viihdeuutisia, koira-asiaa sekä ylipäänsä koiraelämään liittyviä artikkeleita. Vahvana osana Kuonoa on myös yhteisön osallistuminen ja yhteisön tuottama sisältö.
– Koirakuvat ja omien koirien esittely on monille tärkeää ja haluamme tarjota tähän foorumin. Kuonossa voi onnitella omaa synttärisankarikoiraa tai vaikkapa jakaa näyttelymenestyksestä muiden kanssa. Jatkossa kehitämme palvelua myös blogimaailman suuntaan, Kuonon perustajajäsen Jocka Träskbäck suunnittelee.
Kuonon takana on uusi yritys, jonka omistavat Stara Media Oy sekä Kormilaisen ja AD Samuli Lahtisen yhteisyritys Kelmi Oy. Mainosrahoitteisen palvelun ensimmäisenä kumppanina toimii kuopiolainen Best Friend Group, jonka tuotemerkkejä ovat muun muassa Hurtta Collection sekä päivittäistavarakaupassa myytävät Best Friend -tuotteet.
– Suomalaisena lemmikkitarvikkeiden ja -ruokien kehittäjänä meille on tärkeää paitsi tarjota lemmikeille turvallisia ja toiminnallisia tuotteita, myös tuottaa informaatiota lemmikkien hyvinvoinnin ja vastuullisen lemmikinomistamisen tueksi. Kuono.fi on palvelu, joka uudenlaisella tavalla mahdollistaa koira-alan ammattilaisten ja harrastajien välisen vuoropuhelun ja alaan liittyvän informaation jakamisen. Siksi haluamme olla mukana kehittämässä sitä, Best Friend Groupin toimitusjohtaja Caspar Berntzen sanoo.
Palvelun tavoitteena on kasvaa merkittäväksi verkossa toimivaksi koiramediaksi vuoden 2014 aikana.