Kerroimme viime vuonna kuinka ruumisarkkuja myyvä puolalainen Lindner-yritys halusi tehdä tuotteestaan helpommin lähestyttävän hieman poikkeuksellisella mainoskampanjalla. Lindner julkaisi nimittäin ruumisarkkujen mainoksena rohkean tyttökalenterin.
Nyt vuorossa on uusi tyttökalenteri vuodelle 2014. Tällä kertaa naiset eivät ole enää peitelleet intiimejä ruumiinosiaan, vaan poseeraava rinnat paljaana ruumisarkkujen kanssa. Yritys itse kuvaili, että ensi vuoden kalenterin teemana on luontoon palaaminen, vihreät niityt ja naisvartalot.
Viime vuonna kampanjasta nousi kohu, kun katolinen kirkko ilmaisi siitä tyytymättömyytensä. Tuolloin yritys perusteli kampanjaansa julkisesti.
– Halusimme näyttää, että ruumisarkku ei ole uskonnollinen symboli. Se on tuote. Miksi ihmiset pelkäävät arkkuja, mutta eivät koruja, kosmetiikkaa tai bisnespukuja? Kyseli arkkufirman omistaja Zbigniew Lindner Female First -sivustolta.