Virvoitusjuoma Coca-Cola on lukeutunut jo kymmenien vuosien ajan maailman tunnetuimpien brändien joukkoon, sillä sen nimi ja logo tunnistetaan varmasti jokaisessa maailman maassa. Nyt suuryritys on osoittanut kykenevänsä myös radikaaleihin päätöksiin hyväntekeväisyyden nimissä.
Coca-Cola-yhtiö on ilmoittanut pysäyttävänsä toistaiseksi brändinsä mainoskampanjat Filippiineillä, ja suuntaavansa mainontaan tarkoitetut varat hyväntekeväisyyteen. Tempauksella pyritään auttamaan maata kohdanneen taifuunin uhreja. Tähän mennessä yhtiö on lahjoittanut avustuksiin yli 1,8 miljoonaa euroa.
– Haluamme osoittaa syvällä sydämellä solidaarisuuttamme Filippiinin kansalaisia kohtaan näinä vaikeina aikoina, Coca-Cola-yhtiön paikallinen toimitusjohtaja Carlos Salazar Lomelín kuvailee lehdistötiedotteessa.
Haiyan-taifuuni on aiheuttanut Filippiineillä mittavia tuhoja, ja uudelleenrakentamisesta aiheutuvien kustannusten uskotaan nousevan miljardeihin euroihin. Hyvästä tavoitteesta huolimatta monet tahot pitävät Coca-Colan tempausta vain tavanomaisesta poikkeavana mainoskampanja, jonka tavoitteena on parantaa yhtiön profiilia ja lisätä tällä tavoin myyntiä.