Stara murskasi kävijäennätyksensä

Viihdeuutiset · Stara.fi

Viihdelehti Stara teki viime viikolla uuden ennätyksensä verkossa, kun se tavoitti TNS Metrix -mittauksessa 592.602 eri lukijaa 749.275 selaimella. Viihdesisällöt vetävät lukijoita puoleensa verkossa yhä enemmän sekä kotona että työpaikoilla. Staran menestystä siivittää myös painettu Stara-kaupunkilehti, jonka levikki on 100.000 kappaletta.

Kymmenen vuotta sitten perustettu Stara on ollut jo vuodesta 2008 saakka mukana suomalaisten verkkosivustojen kärkikahinoissa. Tänä syksynä kasvu on ollut kuitenkin poikkeuksellisen nopeaa. Uusiin kävijäennätyksiin verkkomedian ovat siivittäneet kiinnostavien viihdejuttujen lisäksi myös kokonaan uudet sisältöosiot. Verkon viihdetarjonnassa Stara sijoittuu nyt kolmanneksi heti iltapäivälehtien jälkeen.

– Tänä vuonna Staran sisältöä laajennettiin lifestyleen, matkailuun ja tietotekniikkaan. Luvut osoittavat, että sisällön laajentaminen oli onnistunut ratkaisu. Kävijäluvut vahvistavat toimituksellisen linjauksen oikeaksi, sillä verkossa lukijat äänestävät helposti jaloillaan. Statistiikka osoittaa, että Staraa luetaan aktiivisesti sekä päivällä töissä että illalla kotona, päätoimittaja Jocka Träskbäck kertoo.

Stara on verkkomedian lisäksi myös painettu tabloid-kokoinen Stara-kaupunkilehti, joka on osaltaan vaikuttanut positiivisesti Staran verkkoversion menestykseen. Painettua lehteä jaetaan 100.000 kappaletta 12 kaupungissa ja 350 jakelupisteessä.

– City-lehden lopettaminen jätti markkinoille selvän aukon, jonka täytimme Stara-kaupunkilehdellä. Lehden painos on usein loppunut jakelupisteistä, ja esimerkiksi Cheekin haastattelu sai lehdet liikkumaan nopeasti telineistä. Painetun Stara-lehden päätarkoitus on ohjata lukijoita Staran verkkoon ja tukea brändiä. Siinä lehti on onnistunut odotuksia paremmin, sillä esimerkiksi artikkelien QR-koodit tuovat liikennettä lehdestä suoraan verkkoon, Träskbäck lisää.