Monikansallinen kahvilaketju Starbucks tuli viime vuonna myös Helsingin keskustaan. Tällöin moni huvittui kahvilaan jonottaneista ihmisistä, sillä yrityksen menu on kovin samanlainen kuin muidenkin kahvilaketjujen. Starbucksilla on noin 21.000 kahvilaa ympäri maailman.
Starbuck on kotoisin Yhdysvaltojen Seattlesta, ja maassa sijaitsee 65 prosenttia yrityksen kahviloista. Kymmenien vuosien aikana ketju on tullut kovin tutuksi yhdysvaltalaisille, mutta samalla korporaatio on kohdannut paljon arvostelua. Moni esimerkiksi vieroksuu kahvijuomien ylihinnoittelua.
Nyt Los Angelesiin avattiin Dumb Starbucks Coffee, eli Tyhmä Starbucksin kahvila, joka näyttää identtisesti aidolta Starbucksilta, mutta ei ole sitä. Jopa yrityksen kahvilista on samanlainen kuin aidon Starbucksin, tosin jokaisen tuotteen edessä lukee Dumb. Yritys on perustettu parodian mahdollistavan lain avulla lähes identtiseksi alkuperäisen kahvilan kanssa, Gawker uutisoi.
Moni uskoo, että herjaavan kahvilan historia jää kovin lyhyeksi, sillä Starbucksin liikevaihto on yli kymmenen miljardia. Sen avulla palkkaa jo mukavan lakimiesarsenaalin tuhoamaan parodiakahviloita, jotka käyttävät sen tavaramerkkiä luvattomasti.