Viime vuosina kehitys on mennyt siihen suuntaan, että mitään mainos- ja mallikuvia ei päädy julkisuuteen ilman digitaalista retusointia. Tarkkasilmäiset huomaavat mainosten kuvakäsittelyn nopeasti, mutta nyt julkisuuteen on päässyt todella kehno muokkaus.
Target-tavaratalojätin bikinimallia on nimittäin photoshopattu niin rankalla kädellä, että lopputulos tuottaa kylmiä väreitä kaikille graafisen alan ammattilaisille. Ensinnäkin naisen vyötärölinjaa ja kättä on kavennettu liikaa, kainaloon on jätetty omituinen palkki ja paras osuus lienee naisen jalkoväli. Mallille on tehty kapeammat reidet vain hänen vartaloaan poistamalla ja näyttää, kuin naisen jalkovälissä olisi valkoinen palkki.
Myös ilman kuvakäsittelyä voi pärjätä. Hyvänä esimerkkinä on alusvaateyhtiö Aerie, joka on julkistanut kampanjan, jossa se sanoutuu irti malliensa muotojen jälkikäsittelystä. Tarkoituksena on esitellä luonnollisia kauniita naisia sellaisena kuin he ovat. Yritys lupaa, ettei se jatkossakaan tule enää muokkaamaan kuviensa malleja jälkikäteen. Yhtiön uudeksi sloganiksi on samalla valittu ”The Real You Is Sexy”.