Taannoisessa Tampereella järjestetyssä Ice Live -bisnestapahtumassa Iron Maidenin nokkamies Bruce Dickinson selitti yleisölle asiakkaiden ja fanien eroja. Asiakas voi lähteä, kun hänen kannattamansa palvelu ei miellytä, fanit ovat uskollisia. Vai ovatko sittenkään?
Yleensä fanaattisimpina pidetyt urheilufanitkin voivat joskus kääntää takkinsa hyvinkin nopeasti. Nyt tällainen tilanne on nähty jalkapallon parissa Britanniassa. Kun Manchester United -joukkue hävisi 0-3 Liverpoolille, sen Facebook-faniryhmästä katosi yhtäkkiä 450.000 fania, The Sports Bank kertoo.
Se fakta, että ihmiset käyttivät aikaansa siihen, että kävivät perumassa tykkäämisensä joukkueen sivustolla kertoo fanien odottavan nykyään tuloksia. Mikäli joukkue ei pysty tarjoamaan voittoja, fanit voivat näköjään hylätä kannatuksen. Uskollisuus, minne se on kadonnut? Fanit kommentoivat äskettäin Twitterissä asiaa.
If this is actually true this is an absolute disgrace
#MUFC #GoodbyePlastics pic.twitter.com/8ZCiArXpMx
— Manchester United (@OldTraffordReds) 17. maaliskuuta 2014