Kymmenen vuoden ajan viihdettä verkossa tarjonnut maan suurin yksityinen verkkomedia Stara nousi viime viikolla TNS Metrix -mittauksessa Suomen kymmenen suurimman verkkomedian joukkoon 677.487 eri viikkokävijällä. Viihteen merkitys verkossa on ollut jo pitkään vahvassa kasvussa, ja trendi on siivittänyt myös Staran suosion tasaiseen kasvuun.
– Olemme aktiivisesti kehittäneet Staraa vastaamaan paremmin lukijoiden tarpeisiin, ja strategian vaikutukset näkyvät lukijamäärän merkittävänä kasvuna. Myös sisällön laajentaminen viihteestä lifestyleen, matkailuun ja digiin on tuonut runsaasti uusia lukijoita. Isojen mediatalojen haastaminen on onnistunut verkossa hyvin, sillä meillä suuriinkaan muutoksiin ei tarvita kankeita kampaviineripalavereita, päätoimittaja Jocka Träskbäck kertoo.
Uusien sisältöalueiden lisäksi nopeassa kasvussa ovat olleet erityisesti videot, joiden merkitys korostuu myös jatkossa huomattavasti. Verkkomedian lisäksi Stara on myös Suomen suurin kaupunkilehti, jonka 100.000 kappaleen levikkiä jaetaan 350 jakelupisteessä 12 kaupungissa. Ilmaisjakelulehden tuorein numero ilmestyy tällä viikolla ja se sisältää muun muassa Miley Cyrusin, Elastisen, Kuningasidean ja United Girls Helsingin haastattelut.
Staraa kustantaa tamperelainen Stara Media Oy, joka on AAA-luottoluokiteltu yksityinen mediayhtiö.
Suomen verkkosivustot (TNS Metrix 24/2014)
1. Iltalehti 2.734.864 kävijää
2. Ilta-Sanomat 2.638.886 kävijää
3. MTV 1.910.325 kävijää
4. Helsingin Sanomat 1.644.620 kävijää
5. Suomi24 1.465.891 kävijää
6. Foreca 1.070.353 kävijää
7. NettiX 875.376 kävijää
8. Fonecta 744.118 kävijää
9. Taloussanomat 734.398 kävijää
10. Stara 677.487 kävijää
Suomen viihdesivustot (TNS Metrix 24/2014)
1. Iltalehti Viihde 811.000 kävijää
2. Ilta-Sanomat Viihde 728.708 kävijää
3. Stara 677.487 kävijää
4. Telkku.com 583.825 kävijää
5. Voice 454.170 kävijää
6. MTV Viihde 326.417 kävijää
7. Viikonloppu.com 247.767 kävijää
8. Finnkino 103.018 kävijää
9. Dome 79.373 kävijää
10. Radio City 62.632 kävijää