Vaikka sosiaalinen media on noussut tärkeimpien markkinointikanavien joukkoon, mieltää osa yrityksistä sen vielä vanhanaikaiseksi tai arveluttavaksi tavaksi ottaa kontaktia asiakkaisiin. St. Lawrence Medical Practice -niminen lääkärilaitos kieltää asiakkaitaan antamasta palautetta sosiaalisen median, kuten Twitterin tai Facebookin kautta.
Lääkärikeskuksen seinälle on ripustettu lappu, jossa kehoitetaan ottamaan yhteyttä johtavaan lääkäriin, mikäli haluaa antaa palautetta. Idea sosiaalisen median kieltämisestä lähti klinikan johtaja Alison Rudkinilta, joka oli lukenut Facebookista vähemmän mairittelevia kommentteja.
Hänen mukaansa sosiaalinen media on vain kiusaajien kanava. Nyt kuitenkin kieltolapusta on tullut hitti sosiaalisessa mediassa, ja klinikka on kerännyt runsaasti kielteistä huomiota.
– Tahdomme, että ihmiset sanovat asioista meille henkilökohtaisesti. Emme voi vastata ihmisille tarpeeksi kattavasti julkista kanavaa käyttämällä, Rudkin perusteli BBC:lle.
NEWS: Patients at a #Braintree GP surgery told not to post their comments on social media. http://t.co/VnNAvaf09K pic.twitter.com/vtTfXUKJFn
— BBC Essex (@BBCEssex) 11. elokuuta 2014