Elokuvissa nähdään usein erilaisia merkkejä ja tuotteita, jotka ovat täysin tunnistettavista. Osa merkeistä on jopa noussut elokuvien avulla todelliseen kulttiasemaan. Tuotesijoittelusta maksetaankin nykypäivänä siemoisia summia.
Nyt WatchMojo.com on listanut kymmenen onnistuneinta tuotesijoittelua elokuvahistoriassa. Onnistuneeksi tuotesijoitteluksi kuvaillaan tuotetta tai merkkiä, joka käy katsojalle hyvin ilmi. Tuote ei kuitenkaan saa olla liian isossa roolissa tai muuten katsojat hermostuvat kokiessaan että heitä yritetään ohjailla ostopäätöksessään.
Listalle on nostettu esimerkiksi Bond-elokuvat, jossa mainostetaan muun muassa Aston Martin -automerkkiä. Myös muun muassa Top Gun, The Italian Job ja Cast Away – tuuliajolla -elokuvat ovat myös saaneet maininnan tuotesijoittelustaan.