Televisiomainonnan teho laskee samaa vauhtia kun televisio-ohjelmien katsominen kotitalouksien ja TVkaistan digibokseista kasvaa, sillä mainoskatkot kelataan yhä useammin kerralla ohi. Monet katsovat kuitenkin televisiota yhä edelleen lineaarisesti silloin kun ohjelmat lähetetään.
Sosiaalisessa mediassa kommentoidaan harvakseltaan televisiomainoksia, mutta kuluneena kesänä yksi mainos on ihastuttanut ja vihastuttanut ylivoimaisesti eniten. Kyseessä on Nicke Lignellin tähdittämä VitaePron mainos, joka saa monet vaihtamaan kanavaa tai asettamaan television äänettömälle.
Harva kuitenkaan tietää, että ilmiöksi noussut mainos on vain suomalainen versio mainoksesta, joka on aiemmin nähty muissakin maissa. Ohessa nähdään miltä mainos näytti esimerkiksi viime vuonna Norjassa. Huomionarvoista on mainoksen miestähden yhdennäköisyys Lignellin kanssa.