Monet suuren kokoluokan palveluyritykset ovat ottaneet jo vuosia sitten verkkosivuillaan käyttöön chat-tyylisen reaaliaikaisen asiakaspalvelun, jossa asiakaspalvelija vastaa kysymyksiin välittömästi. Taannoin myös VR valjasti käyttöönsä muun muassa Twitterin ja Facebookin.
Sosiaalisessa mediassa leviää parhaillaan kuvakaappaus keskustelusta, jossa perheellinen asiakas sai yhteyden Piian-nimiseen VR:n asiakaspalvelijaan. Suorastaan hervoton lyhyt keskustelu on nyt muodostunut nettihitiksi, vaikka sen aitoudesta ei olekaan täyttä varmuutta. Aito tai ei, niin viesti on joka tapauksessa piristänyt monen suomalaisen some-käyttäjän päivää.
– Kuinka voin auttaa, asiakaspalvelija tiedusteli kuvakaappauksessa.
– Hei, katsotaan perheelle autojunaa Saariselälle jouluksi, asiakas totesi.
– Katselkaa vaan ;) Toivottavasti löytyy! asiakaspalvelija vastasi.
Saariselälle pääsee Rovaniemen kautta juna-auto -yhdistelmällä, mutta ei suoraan autojunalla.