Neljäkymmentä vuotta maailman kansalaisia ihastuttanut Hello Kitty sai äsken uudenlaisen merkityksen, kun paljastui, että hahmo ei olekaan eläin. Harhaanjohtavasti kitty-sana tarkoittaa kisua tai mirriä englanniksi.
Japanilainen mielikuvituksen tuottama rusettipää on Sanrio-yhtiön mukaan vain kissapäinen pikkutyttö. Kohun myötä Sanrio on päättänyt rikkoa myös muita kissamaiseen hahmoon liittyviä stereotypioita. Yhtiö esitteli äskettäin uuden projektinsa, joka kulkee nimellä Hello Kitty Men. Kampanjan tarkoituksena on saada lisää miespuolisia faneja Hello Kittylle.
Yhtiö tuo markkinoille uusia kaksilahkeisille sopivia tuotteita ja tekee yhteistyötä Nendo-suunnittelutoimistion kanssa. Tuotteita myydään aluksi vain japanilaisissa Hankyu Men’s Tokyo -liikkeissä, Sanrio tiedottaa.
Hello Kitty -hahmolla on kissankorvat, viikset ja käpälät. Silti Sanrio-yhtiön markkinoille tuoma hahmo ei ole viimeisimpien uutisten mukaan kissa vaan pikkutyttö. Perusteluina yhtiö sanoo muun muassa sen, että Hello Kitty ei kävele neljällä jalalla kuten tavalliset kissat. Japanilainen Hello Kitty on Yuko Shimizun suunnittelema hahmo, joka esiintyi ensimmäisen kerran vuonna 1974 japanilaisen Sanrion rahakukkaron koristekuvana.