San Franciscoon pyrkivät matkustajat joutuivat olemaan lentokoneen sisällä jumissa Abu Dhabin lentokentällä yli 12 tuntia. Etihad Airwaysin lento 183 oli jumissa lentokentän piha-alueella kiitoradan vieressä, eikä päässyt nousemaan huonon sään vuoksi.
Koneen sisällä olleet matkustajat ovat olleet todella tyytymättömiä lentoyhtiön palveluun, koska heitä ei päästetty tuona aikana poistumaan koneesta eikä heille annettu ruokaa. Syyksi kerrottiin terminaalin ruuhka, jonka takia ihmiset eivät olisi mahtuneet sinne.
Abu Dhabista lento San Franciscoon kestää noin 16 tuntia, minkä vuoksi lennolla 183 olleet matkustajat joutuivat olemaan koneessa yhteensä yli 28 tuntia. CBS San Francisco uutisoi, että lennolla oli myös yksin matkustavia lapsia, joille kokemus oli kamala. Lennolla ei matkustajien mukaan ollut tarjolla ruokaa ja välipalatkin olivat loppuneet jo ennen lähtöä.
Etihad Airlines on antanut tiedotteessaan pahoittelut lentojen viivästymisestä. Viivästyminen johtui epävakaista sääolosuhteista, joiden vuoksi moni Eithad Airlinesin lento viivästyi huomattavasti. Lentoyhtiö joutunee maksamaan viivästyksien vuoksi matkustajille huomattavan summan korvauksia.
Angry passengers stuck on Etihad Airways plane for 28 hours. @TomCostelloNBC reports: http://t.co/XgXTzrtcpR
— NBC Nightly News (@NBCNightlyNews) 6. tammikuuta 2015
Hey @EtihadAirways, I've been sitting on EY 183 in Abu Dhabi for 10 hours now. THIS IS NOT OK. There are kids and seniors on this flight.
— Ravali Reddy (@ravaliareddy) 3. tammikuuta 2015
No one expects @EtihadAirways to fly in bad weather. But let the passengers off the plane and/or provide food and water!!
— Sujatha (@SuzeTwtr) 3. tammikuuta 2015