Sampo Kaulanen: ”Somessa tarvitaan positiivista hulluutta”

Viihdeuutiset · Stara.fi

Suomen yksi tunnetuimmista some-julkkiksista on nykyisin Sampo Kaulanen, joka tunnetaan erityisesti Jounin Kauppa -markettinsa keulahahmona. Kaulanen on kerännyt kaupalle jättimäisen fanikunnan, ja yksittäinen kauppa ohitti jo kauan sitten suosiossa muun muassa Citymarketit. Somessa Sampon muistataan useista hulvattomista tempauksista.

– Ei hulluus sosiaalisessa mediassa ole huonoksi. Se tarvitsee sitä hulluutta, että avaat omat ranteet kaikkien näkyvillä ja olla ihan oma itsesi. Ole sellainen, joka olet muutenkin. Ihmisiä kiinnostaa persoona. Ja hullut temput eivät ole ainakaan hidastaneet suosiota, Sampo Kaulanen kommentoi Hullu, barbaari ja kissa -kirjan julkaisujuhlassa Äkäslompolossa.

– Menestyksen takana on sekoitusta arvontoja, häröilyä ja nättejä kuvia. Ihmisiä kiinnostaa positiivinen hulluus ja heittäytyminen.

Sometarinoita Suomesta – Hullu, barbaari ja kissa -kirja julkaistiin keskiviikkona Jounin Kaupassa. Jarno Alastalon kirjoittama kirja kertoo 22 tarinaa suomalaisista sosiaalisen median tarinankertojista ja moderneista kylähulluista.

Teoksessa selviää Kaulasen teesien lisäksi myös mikä on vaatturi Arman Alizadin tabu, miksi Jasper Pääkkönen käy suurta kalasotaa, miksi Seppo-kissa on niin yrmeä, mille kaikelle voi nauraa, mikä viehättää aikuisia miehiä My Little Ponyissa, kuka pitää vaimonhakkaajapaitaa hauskana juttuna ja kuinka Sampo Kaulasesta tuli hullu kauppias.