Suomen suurinta yksityistä verkkomediaa, Staraa, julkaiseva Stara Media Oy ja miehisiä medioita julkaiseva Miehistömedia Oy ja ovat aloittaneet tiiviin yhteistyön, jossa Stara Media on ostanut osuuden Miehistömedian osakekannasta. Yritysten verkkopalvelut pysyvät erillisinä, mutta ne tekevät jatkossa tiivistä markkinointi- ja sisältöyhteistyötä.
– Staran lukijoista valtaosa on perinteisesti ollut naisia. Uskomme kuitenkin, että myös miehille suunnatulle laadukkaalle mediasisällölle riittää kysyntää. Miehistömedian poikkeuksellisen intohimoisesti toimittamat mediat täydentävät mainiosti Staran mediaperhettä. Yhdessä meillä on valtava potentiaali kasvattaa aktiivista lukijakuntaamme, Stara Median toimitusjohtaja Jocka Träskbäck kertoo.
– Viikossa lähes 700.000 eri lukijaa tavoittava Stara tuo Miehistömedialle jatkossa lisämuskeleita markkinointi- ja sisältökonseptien kehittämiseen ja jakeluun sekä verkkomedioiden kaupallistamiseen. Voimme tuottaa entistä laadukkaampia sisältöjä ja puhuttelevampia markkinointiratkaisuja laajemmalle lukijakunnalle. Osaamme yhdistää lukijoiden ja mainostajien tarpeet fiksusti, Miehistömedian toimitusjohtaja Jukka Mykkänen kertoo.
Miehistömedia Oy on vuonna 2014 perustettu verkkomediayhtiö, jonka juuret ovat vahvasti blogimaailmassa. Miehistömedia julkaisee sisältöjä tekijöiden omista intohimojen kohteista tarkasti suunnattujen verkkomedioiden kautta. Miehistömedian verkkosivustoja ovat miesten tyyliin erikoistunut Tyyliniekka, kellokulttuuriin keskittyvä Kelloniekka, kamppailulajiyhteisö Potku sekä Jokamies, joka käsittelee miehisiä aiheita autoista tietotekniikkaan ja moottoripyöristä remontointiin.
Stara Media Oy on vuonna 2004 perustettu tamperelainen AAA-luottoluokituksen verkkokustantaja, jonka tunnetuin media Stara.fi tavoitti TNS Metrixin mukaan viikolla 4/2015 yli 700.000 eri kävijää. Stara Media on Staran lisäksi osakkaana muun muassa BlogBook-blogisivustossa, Kuono-koirasivustossa, Maumau-kissasivustossa sekä Kesä!-viihdesivustossa, jolla on lähes 300.000 Facebook-jäsentä. Staran mediat tavoittavat viikoittain yli miljoona eri kävijää.