Berliinin keskustaan oli ilmestynyt automaatti, jossa kaupattiin kahden euron hintaisia T-paitoja. Halvat valkoiset T-paidat saivat keskustassa vaeltaneet vilkaisemaan automaattia ja monet päättivät ostaa paidan, kun kerta halvalla sai. Sitten shoppailijoille paljastui karu totuus.
Automaatti olikin osa vaatevallankumous-kampanjaa. Ihmiset, jotka syöttivät automaattiin kaksi euroa, joutuivat katselemaan videon siitä, missä ja miten T-paita oli tehty. Videolla esiteltiin ihmisoikeuksia rikkova hikipaja, jossa työntekijät valmistivat kauhistuttavissa oloissa halpoja T-paitoja.
Videon jälkeen shoppailijoilta esitettiin kysymys: ”Haluatko edelleen ostaa T-paitasi, vai tehdä lahjoituksen?”. Suuri osa shoppailijoista oli kokenut herätyksen ja päätti lopulta lahjoittaa rahansa hyväntekeväisyyteen. Kampanja osoitti, että jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa ostopäätöksillään siihen, haluaako tukea videolla nähtyä toimintaa.