Liz Woodward oli ollut kahvilassa töissä eräänä aamuna, kun kaksi palomiestä oli saapunut hänen asiakkaakseen. Palomiehet olivat olleet koko yön sammuttamassa paloa, ja Woodward kuuli ohimennen miesten juttelevan siitä, miten väsyneitä he ovat.
Tarjoilija päätti tarjota koko yön raataneille palomiehille aamiaisen, mutta ei voinut arvatakaan, mitä siitä tulisi seuraamaan. Kun palomiehet Paul Hullings ja Tim Young olivat menneet maksamaan laskuaan, heitä vastassa oli ollut vain suloinen viesti Woodwardilta, jossa hän kiitti miehiä hyvästä työstä ja rohkeudesta, ja kertoi laskun olleen jo maksettu.
Miehet olivat niin otettuja nuoren naisen ystävällisyydestä, että päättivät jakaa tapahtuneen Facebookissa.
Palomiehet kiittivät tarjoilijaa Facebookissa ja kehottivat ystäviään menemään kyseiseen kahvilaan. Palomiehet kehottivat vielä Lizin sattuessa paikalle antamaan naiselle kunnon juomarahan. Facebookin välityksellä Hullings ja Young olivat kuitenkin huomanneet, että Woodward itse onkin se, joka tarvitsee apua.
Palomiehet saivat sosiaalisen median kautta selville, että Woodward yrittää kerätä joukkorahoituksen avulla 17.000 dollarin summaa kasaan, että saisi ostettua pyörätuolissa olevalle isälleen sopivan auton. Miehet levittivät sanaa ystävilleen ja kehottivat heitä lahjoittamaan. Muutaman päivän kuluessa 17.000 dollarin tavoite ylittyi huimasti ja kerätty summa oli noussut jo yli 70.000 dollariin.
Tarjoilija ja koko hänen perheensä ovat todella kiitollisia palomiehille heidän avustaan. Liz Woodward kommentoi I Heart Intelligence -sivuston mukaan, että ei ikinä olisi voinut toivoa maksamastaan aamiaisesta muuta takaisin kuin ystävällisen hymyn. Tämä tapaus todistaa jälleen, että ystävällisyys ja hyvät eleet voivat parhaassa tapauksessa muuttaa koko elämän.
This waitress doodles on a receipt. When she opens Facebook 2 hours later, she almost faints❤️ http://t.co/CtBWefpU63 pic.twitter.com/bFTdT0H821
— KayCee Stroh (@KayCeeStroh) 16. elokuuta 2015