Brasilialainen mainostoimisto Paim on nostanut SPRS-yhdistyksen mainoskampanjansa viraalihitiksi. Metro-lehden mukaan lasten hyvinvointiin keskittynyt organisaatio antoi Paimille tehtäväksi luoda mainoskuvat, joissa odottavia äitejä muistutetaan ruokavalion tärkeydestä raskausaikana.
Monen odottavan äidin ruokavalio saattaa mennä nopeasti epäterveelliseen suuntaan raskauden aikana, sillä ajatellaan, että raskauden aikana voidaan syödä mitä tahansa, koska syödään kahden edestä. Sama tilanne voi jatkua myös imetyksen aikana, sillä rintamaidon tuottaminen vaatii energiaa.
Äiti tarvitsee enemmän energiaa kasvattaakseen sisällään uuden ihmisen ja imettääkseen lastaan, mutta energian ei olisi hyvä muodostua pelkästään epäterveellisistä herkuista, rasvasta ja sokerista. Mainoskuvissa havainnollistetaan, miten äidin ruokavalio vaikuttaa suoraan lapseen.
Kuvissa äidin syömä hampurilainen ja nautittu virvoitusjuoma siirtyvät suoraan vauvaan rintaruokinnan kautta. SPRS haluaa muistuttaa äitejä, että lapsen terveyden kannalta raskauden aikana kannattaa syödä terveellisemmin ja suosia ravinnerikkaita ruokia, koska myös lapsi joutuu käsittelemään samat ruoat.
Striking campaign warns expectant mothers ‘your child is what you eat’ http://t.co/ztG4Y1CjGH pic.twitter.com/XSeemiLSmv
— Metro (@MetroUK) 16. syyskuuta 2015
#ads Your child is what you eat. pic.twitter.com/H7y2XNsOeL
— Man Next Door (@ManNextDoor) 15. syyskuuta 2015