Terveellisyys ja fitness ovat tämän päivän kuuminpia trendejä. Terveellisiä ominaisuuksia yritetään lisätä epäterveellisiin ruokiin, ja proteiinipitoisuus ja vähärasvaisuus ovat kasvaneet monien tuotteiden kallisarvoisimmiksi myyntivalteiksi.
Nyt salilla käyville ihmisille suunnattu NutriBeer-niminen terveysolut on tulossa markkinoille.
Proteiinitrendi on vallannut rahkat, jogurtit, suklaapatukat, mehut ja nyt myös oluet. NutriBeer ja Brewtein -nimiset oluet on keksitty nimenomaan ihmisille, jotka haluavat pitää terveellisistä elämäntavoistaan kiinni, mutta haluaisivat nauttia myös olutta silloin tällöin.
Brewtein-oluella on suurin proteiinipitoisuus muihin markkinoilla myytäviin oluihin nähden. Brewtein-oluessa on seitsemän grammaa proteiinia, 13 grammaa hiilihydraattia, viisi prosenttia alkoholia ja yhteensä 178 kilokaloria. Proteiinioluiden valmistukselle haetaan tällä hetkellä rahoitusta Kickstarter-sivustolla, jossa takaajat ovat tukeneet proteiinioluita jo yli 13.000 dollarilla.