Hajuvesivalmistaja Perfumania Holdings on nostamassa oikeusjuttua hiphop-tähti Jay Z:tä kohtaan. Syynä on yhtiön mukaan se, ettei artisti mainostanut tarpeeksi Gold Jay Z -nimikkohajuvettään kahden miljoonan dollarin rojalteista huolimatta.
– Gold Jay Z -hajuveden myynti on laskenut huomattavasti, koska Jay Z ja hänen tiiminsä eivät olleet kiinnostuneita tukemaan ja mainostamaan hänen omaa brändiään, Perfumania Holdingsin kanteessa kerrotaan.
Perfumania Holdings odotti vuodelta 35 miljoonan dollarin tulosta vuodelta 2015. Yhtiö teki kuitenkin voittoa vain 6,1 miljoonaa dollarin edestä. Hajuvesivalmistaja syyttää kehnosta voitosta räppäriä, ja väittää hänen vahingoittaneen nosteessa ollutta brändiä.
Yhtiön mukaan Jay Z ei ole markkinoinut Gold Jay Z -hajuvettä yhdenkään julkisen esiintymisensä aikana. Perfumania Holdings vaatii tähteä korvaamaan hänelle maksetut rojaltit ja maksamaan lisäksi 16 miljoonan dollarin arvoiset vahingonkorvaukset.