Internet ja sosiaalinen media ovat tuoneet markkinoille lukuisia palveluja, joissa kuluttajat saavat äänensä esiin aikaisempaa merkittävästi helpommin. Tämä on hyödyllistä esimerkiksi tuotteiden ja palvelujen arvioinneissa sekä palautteen antamisessa.
Palveluntarjoajien täytyy kuitenkin olla aktiivisesti mukana keskusteluissa, etteivät kilpailijat tai pahantahtoiset ihmiset pääse käyttämään palveluja hyväkseen väärällä tavalla. Nyt suomalainen Grotesk-ravintola on saanut ikävän asiakaspalautteen suositussa TripAdvisor-palvelussa.
– I ordered a tasting menu for two, but the waitress declined the order as there were two other people in our table that did not want to eat that much and ’regulations’ of the restaurant prohibited this menu item for just half of the group. The head waiter throw us out as I raised my voice to this awful and stupid service, asiakaspalautteessa kirjoitettiin.
Tämän jälkeen ravintolan edustaja vastasi palautteeseen nopeasti tavalla, joka sai palautteen leviämään sosiaalisessa medissa. Paul Hickman nimittäin vastasi kertomalla, että asiakas oli heitetty Grotesk-ravintolasta törkeän käytöksen johdosta.
– I might have an understanding if you were underage, but as a grown adult, you were rude and acting like an As%#%& towards the staff. You was totally arrogant and said to the waitress ”Fu&%## bi%#& ” repeatedly, Hickman vastasi.
Groteskin edustaja vahvisti, että ravintolan henkilökunnalla oli oikeus poistaa huonosti käyttäytynyt asiakas ravintolasta. Lisäksi hän myös onnitteli asiakasta, joka oli ensimmäinen tästä ravintolasta koskaan ulos heitetty.
– To my knowledge this has never happened before, so I congratulate you being the first in this matter. I sincerely wish you will find other establishments who think there might be good reasons to serve you. At the same time, I do hope that my fellow restaurateurs will think twice taking you taking as a guest. I wish you a lovely week!