Suomalaiset ovat perinteisesti olleet maailman kärkikaartia mitä tulee kahvinjuontiin, sillä meillä kahvia käytetään noin 10 kiloa henkeä kohti vuodessa. Kahvibrändejä ei tästä huolimatta ole Suomessa kovinkaan merkittävää määrää, ja uusia yrittäjiä tulee markkinoille vähän.
Nyt parturiliikkeistä paremmin tunnettu Dick Johnson on lanseerannut suomalaisten kahvin janoa parantamaan oman hieman erikoisemmin brändätyn tuotteensa. Vitun Hyvä Kahvi on paahdettu ja jauhettu Suomessa kenialaisista pavuista. Kahvin esittelytekstissä haetaan samanlaista äijäilyhenkeä kuin nimessäkin.
– Mikäs sen parempaa kun hyvä sumppi, kahvi tai tsufee aamulla? No suihinotto, mutta sitä ette meiltä saa ja jos vaimoltas saat, niin pidä äijä kiinni ja kovaa! Nyt olis Dick Johnson- kahvia ja on meinaan hyvästä kenialaisesta pavusta.