Moni työntekijä tarkistaa työaikojenkin ulkopuolella sähköpostinsa siltä varalta, että sinne ilmestyy jokin kiireinen työasia, joka vaatii välittömästi reagointia. Ranskassa tällainen toiminta on nykyään laitonta, koska juuri läpimenneen lakiuudistuksen myötä työnantajat eivät saa lähettää työntekijöilleen sähköpostia työajan jälkeen.
Lakiuudistuksen myötä työntekijöillä on Huffington Post -sivuston mukaan oikeus olla työpaikan ja työnantajan tavoittamattomissa työajan jälkeen. Työnantaja ei saa siis ottaa yhteyttä työntekijään toimistoajan ulkopuolella työasioissa sähköpostitse, puhelimitse tai esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa.
Ihmisten työstressi on vuosien varrella lisääntynyt, mikä on vaikuttanut negatiivisesti ihmisten työhyvinvointiin.
Lakiuudistuksen myötä työhyvinvointia halutaan edistää ja ihmisten työstressiä vähentää. Lakipykälän toteutuminen on kuitenkin vielä käytännössä hieman epäselvää, koska sen rikkomisesta ei tällä hetkellä koidu minkäänlaisia seuraamuksia työnantajalle, minkä vuoksi sen noudattamisesta voi tulla työntekijälle vaikeaa.