Suomalaisen peliyhtiö Rovion uusi lippulaiva on vastikään maailman elokuvateattereissa ensi-iltansa saanut Angry Birds -elokuva. Vihaisten lintujen yhteistyökumppanina toimii muun muassa ravintolajätti McDonald’s, joka on tuotteistanut peleistä ja elokuvasta tuttuja hahmoja kekseliäästi.
Angry Birds -elokuva on noussut jo kymmenien maiden katsotuimmaksi, ja näiden maiden joukossa ovat myös jättimarkkinat Yhdysvallat ja Kiina. Nyt Kiinan McDonald’s on tuonut elokuvahuumassa markkinoille punaisen ja vihreän hampurilaisen. Vihreä hampurilainen on nimeltään Naughty Green ja punainen Super Red.
Vihreä possuburgeri on maustettu tulisella jalopenokastikkeella. Sen sijaan punaisessa hampurilaisessa on käytetty uppopaistettua kananlihaa, RocketNews24-sivusto uutisoi. Elokuvalla on merkittävä vaikutus myös oheistuotteiden myyntiin, ja niistä onkin odotettavissa Roviolle vielä todellinen jättipotti.