Monet teknologia-alan yritykset ovat tuomassa lähiaikoina myyntiin omia virtuaalikypäriään. Markkinoilla on kuitenkin nähty jo hieman yksinkertaisempia virtuaalielämyksiä tarjoavia ratkaisuja, kuten älypuhelimen kanssa käytettävät pahviset Google Cardboard -lasit.
Taannoin pikaruokajätti McDonald’s hyppäsi mukaan virtuaalipelien maailmaan. Ruotsin McDonald’s -ravintolat jakoivat nimittäin rajoitetun erän Happy Meal -aterioita erikoisvalmisteisissa paketeissa. Pakkaukset on suunniteltu niin, että niistä voi helposti valmistaa Happy Goggles -nimiset virtuaalilasit.
Kuten Google Cardboardia, myös Happy Goggles -lasit tarvitsevat toimiakseen niiden sisään laitettavan älypuhelimen. Google Cardboard ei tosin todennäköisemmin haise ranskanperunoille ja rasvalle, toisin kuin pikaruoan tarjoiluun tarkoitetusta paketista tehdyt virtuaalilasit.
McDonald’sin virtuaalilaseilla voi pelata Se Upp I Backen -nimistä mäenlaskupeliä. McDonald’sin mukaan peli on saanut Ruotsin alppihiihtomaajoukkueen virallisen hyväksynnän. Pikaruokaketjun kampanja olikin AdWeek-lehden mukaan ajoitettu juuri hiihtolomasesongin ajoille. Nyt odotetaan koska vastaava kampanja toteutetaan myös Suomessa.