Becky Bedbug -blogia pitävä nainen oli Asos-vaateliikkeessä asioidessaan huomannut, että eräs mekko maksoi suuremmassa koossa kymmenen puntaa enemmän kuin pienempi koko. Hän julkaisi ihmetyksensä ja kuvan mekkojen hintaerosta sosiaalisessa mediassa, joka johti nopeasti keskusteluun pluskokojen hinnoitteluista.
Becky oli huomannut, että Boohoo-merkkinen mekko oli maksanut koossa 6-16 25 puntaa, mutta koko 18 olikin maksanut jo 35 puntaa. Hän julkaisi hintaerosta kuvan ja kysymyksen Twitter-kanavallaan, minkä jälkeen Asos ja Boohoo ottivat osaa keskusteluun.
Asos selitti, että mekon hinta on kiinni Boohoo-merkin hinnoittelusta. Boohoo puolestaan selitti, että hinnoittelu on täysin kiinni myymälöistä. Asos itse muutti pluskokoisen mekon hinnan kuitenkin verkkokaupassa vähin äänin halvemmaksi.
Tästä ilahduttuaan Becky kuitenkin huomasi Daily Mail -lehden mukaan, että Boohoon omilla verkkosivuilla 18 ja 16 -kokoisilla mekoilla on edelleen hintaeroa 10 puntaa vaikka vaatemerkki yritti vierittää syyn julkisesti Asosin niskaan.
So cute when brands charge extra for the same dress in a couple of extra sizes @boohoo @ASOS pic.twitter.com/ABmaSE63lZ
— Becky Bedbug (@BeckyBedbug) 10. heinäkuuta 2016
@BeckyBedbug These are both different products so wont follow the same price. Also these aren't made by us, so have no sway over them
— ASOS Here to Help (@ASOS_HeretoHelp) 10. heinäkuuta 2016
@BeckyBedbug @ASOS_HeretoHelp @boohoo ..are prices vary from time to time and are subject to change but all depends on the suppliers.Nikki x
— boohoo help team (@boohoo_cshelp) 10. heinäkuuta 2016