McDonald’s-ravintolaketjua on kritisoitu usein merkittävänä tekijänä lasten liikalihavuuden kasvamisessa. Nyt yhtiö on yrittänyt kohottaa imagoaan jakamalla Happy Meal -aterioiden kylkiäisinä lelujen sijaan aktiivisuusmittareita, mutta kampanja sai odottamattoman lopun.
Yhdysvaltojen ja Kanadan McDonald’s raivntoloissa jaettiin lapsille ranteisiin kiinnitettäviä Step-it -askelmittareita, minkä tarkoituksena oli kannustaa lapsia liikkumaan enemmän. Valitettavasti tempaus kuitenkin epäonnistui, sillä aktiivisuusmittarit vedettiin nopeasti pois markkinoilta.
Ravintolaketjun edustaja kertoo Mashable-sivustolle markkinoilta vetämisen syynä olleen rannekkeiden aiheuttama ihon ärsytys. Pikaruokaketju on myös poistanut askelmittareita esitelleet mainokset Youtubesta. Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi rannekkeet aiheuttivat ihon ärsyyntymistä joillain käyttäjillä.
Ordena un Happy Meal y obtén un Step-it Activity Band, una pulsera que se enciende y monitorea actividades. pic.twitter.com/czOwkdZE61
— San Diego McDonalds (@MySanDiegoMcD) August 10, 2016