Monet tähdet esittelevät mielellään suosikkimerkkiensä tuotteita Instagram-kuvissaan, Twitter-päivityksissään ja Youtubessa julkaisemissa videoissaan. Julkisuuden henkilöt eivät tee tätä tietenkään puhtaasta rakkaudesta tuotteita kohtaan, vaan rahasta.
Kolmen-seitsemän miljoonan Youtube-seuraajan tähdet voivat tienata yhdellä videolla keskimäärin 187.500 dollaria, kertoo vaikuttajia ja tuotemerkkejä yhdistävä Captiv8-yhtiö. Instagram-kuvasta tai Snapchat-sisällöstä tienaa noin 75.000 dollaria, ja Twitter-päivityksestä puolestaan 30.000 dollaria.
Enintään 500.000 seuraajan vaikuttajat tienaavat Youtube-videoilla noin 2.500 dollaria ja Snapchat sekä Instagram-viesteillä noin 1.000 dollaria. Luvut selviävät New York Times -lehden julkaisemasta artikkelista.
Tähtien ja somevaikuttajien eri tuotemerkkejä esittelevät julkaisut ovat herättäneet Yhdysvaltojen liittovalton kaupankäyntiä valvovan Federal Trade Comission -viraston huomion. Tuotteiden esittelyn ja suoranaisen mainonnan ero on viraston mukaan useissa tapauksissa hiuksenhieno.