Tarjoilijoiden työtä arvostaa yleensä vasta sitten, kun saa huonoa palvelua, ruokatilauksissa mokaillaan ja ammattilaisen ote puuttuu. Parhaimmillaan tarjoilijat tekevät illallisesta kymmenen pistettä paremman. Kannattaa kuitenkin muistaa, että hekin ovat vain ihmisiä.
Osa ihmisistä luettelee ensimmäisenä tarjoilijoille listan, mitä he eivät voi syödä. He saattavat esimerkiksi vältellä gluteiinia ainoastaan trendien takia, eivätkä osaa heittäytyä ammattikokin tarjoamiin makuelämyksiin ilman nirsoilua. Älä kysy tarjoilijoilta asiantuntevaan ja kaikkitietävään sävyyn erikoisruokavaihtoehtoja, jos kuitenkin myöhemmin ahmit sokeriviljapiirakkaa kaverisi lautaselta.
Ravintolaan voi mennä myös pikkusuolaisen toivossa, mutta tarjoilijalle kannattaa mainita asiasta. Pelkkiä suupaloja napostelevat ja juomia siemailevat asiakkaat voi panna myös baariin istumaan. Tällöin pöytätilaa jää pitkälle illalliselle saapuville ja siten myös enemmän maksaville asiakkaille, PureWow muistuttaa.
Jokaisella ravintolalla on oma yksilöllinen menu. On järjen köyhyyttä mennä uuteen ravintolaan ja tilata aina samanlainen pippuripihvi. Tarjoilijat rakastavat asiakkaita, jotka osaavat heittäytyä maistelemaan makuja. Eri asia tietty on, jos kyseessä on huoltoaseman lounas.
Osa ihmisistä pyytää lastenaterioita, vaikka heillä ei olisi omaa jälkikasvua mukana. Tällöin asiakkaat pyrkivät joko säästämään rahaa tai syömään vähemmän. Ammattinsa osaava tarjoilija voi kuitenkin suositella aikuiselle jotain muutakin kuin nauravia nakkeja ja ranskalaisia.
Osa asiakkaista myös luulee, että kukaan tarjoilija ei ole päätynyt ammattiin tarkoituksella. Älä koskaan kysy tarjoilijalta, mikä hänestä piti tulla tai mihin hän on elämässään tähtäämässä. Ehkäpä juuri tarjoilijan työ on se, mitä hän haluaa tehdä. Ilman aliarvioimista.
https://www.instagram.com/p/BOCNtr6DeXh/