Lähestyvän Tom of Finland -elokuvan ensi-illan kunniaksi on julkaistu kymmenen uutta emojia. Mustaan nahkaan pukeutuneet suositut emojit innostavat elokuvan tiedotteen mukaan rohkeaan ja huumorilla höystettyyn viestittelyyn. Suomen ulkoministeriö julkaisi tänään oman Tom of Finland -emojin osana virallista Suomi-emojikokoelmaa.
Tom of Finland -elokuvan markkinointitiimi on mainostoimisto Bob the Robotin luovan suunnittelijan Henri Hakan johdolla suunnitellut elokuvaa odottaville faneille kymmenen Tom of Finland -emojia osana laajempaa kampanjakokonaisuutta. Uusien emojien joukossa on muun muassa musta nahkainen munakoiso, persikka ja peukku sekä kolme erilaista Tom of Finlandille tunnusomaista koppalakkihahmoa.
– Tom of Finland -kuvasto on väkevän seksuaalista, mutta mukana on myös huumoria. Siksi päätimme ottaa suosituimmat flirttailuun ja seksiin liittyvät emojit ja tehdä niistä Tom of Finland -versiot. Mustat nahkaiset munakoisot, persikat ja koppalakkimiehet muodostavat kokonaisuuden, joilla paitsi tunteikas reagointi, myös tuhmien puhuminen onnistuu ihan uudella tavalla, Henri Haka kertoo.
Ulkoministeriö julkaisi tänään seitsemän uutta Suomi-emojia. Kokoelma täydentyi Touko Laaksosen piirustuksissa usein nähdyn miesmalli Kaken lisäksi muun muassa Saamen lipulla. Suomi julkaisi ensimmäisenä maana maailmassa valtiolliset emoji-kuvasymbolit joulukuussa 2015 osana ulkoministeriön tuottaman ThisisFINLAND-maakuvasivuston joulukalenteria. Finland emojis -kokoelmassa on nyt yhteensä 56 emojia.