Suomen Posti on viime aikoina ilmoittanut lähtevänsä levittämään toimintaansa uusille aloille, vaikka se ei kykene hoitamaan edes perustehtäväänsä, eli postin kuljettamista. Palvelutaso on romahtanut muutamassa kuukaudessa rajusti, ja Posti hukkaa parhaillaan lähetyksiä rekkalasteittain.
Ongelmia on myös Postin järjestelmissä, jotka eivät usein ilmoita lainkaan paketin saapumisesta postitoimipaikkaan. Toisissa tapauksissa asiakkaille lähtee ilmoitus lähetyksen saapumisesta, mutta asiakkaan saapuessa lähetystä ei löydykään hyllystä. Näin kävi nyt suosikkikauppias Sampo Kaulaselle, eikä kerta ollut ensimmäinen.
– Oli nyt kolmas kerta putkeen kun meen hakeen Kolarista pakettia, niin ei sitä siellä ole. Ilmoitus tuli kuitenkin et paketti ois saapunu. On sitä muutaki tekemistä ku huvikseen rullata sen 80-90km tyhjän takia stna! Keskittyisivät siihen posti pisnekseen eikä ruohonleikkuuseen, Sampo Kaulanen kommentoi Facebookissa.
Staran toimitus on saanut viime viikkoina lukuisia yhteydenottoja, joissa sekä kuluttajat että yritykset ovat jääneet ilman postiaan. Monissa tapauksissa Posti on hukannut laskuja, joista on lopulta tullut perille ensin muistutus, ja varsinaisen lasku on viipynyt matkalla jopa puolitoista kuukautta.
Vuodenvaihteessa Posti hukkasi esimerkiksi suuren joukon erään kansainvälisen luottokorttiyhtiön laskuja, joista osa saapui perille kuukausi eräpäivän jälkeen. Joulukuun puolivälissä posti hukkasi suuren määrän joululahjoja, joista osa on edelleen löytymättä. Tragikoomiseksi tilanne muuttui, kun Postin omat yritysasiakkailleen lähettämät joulutervehdykset toimitettiin vastaanottajille vasta 14. tammikuuta, eli yli kolme viikkoa myöhässä.