Pitkillä lentomatkoilla vaaditaan kärsivällisyyttä niin matkustajilta kuin lentohenkilökunnalta. Jotta matkakokemuksesta tulisi kaikille osapuolille mahdollisimman miellyttävä, kannattaa kiinnittää huomiota omaan käyttäytymiseen ja muiden kunnioittamiseen.
Nyt lentoemännät ja stuertit ovat paljastaneet seitsemän asiaa, joita ärsyttävät matkustajat tekevät. Yksi on se, että matkustaja pyytää itselleen vettä tai muuta juomista, vaikka hän on hädin tuskin päässyt edes omalle paikalleen istumaan. Lentohenkilökunnalla on runsaasti työtehtäviä ennen nousuun lähtöä, joten vesilasi menee tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi vain äärimmäisessä hätätilanteessa, PureWow listaa.
Jokaisen matkustajan on tarkoitus vastata omista matkatavaroistaan itse, eikä automaattisesti olettaa, että lentoemot nostavat käsimatkatavarat ylähyllyille. He voivat auttaa, kyllä, mutta eivät ole automaattisesti vastuussa matkustajan henkilökohtaisen omaisuuden huolehtimisesta. Matkustajien kannattaa myös ajoittaa vessakäyntinsä siten, ettei tarjoiluvaunu kulje samaan aikaan lentokoneen matkustamon käytävällä.
Lemmikkieläimet voivat matkustaa omissa kuljetuskopissaan myös matkustamon puolella. Niitä ei kuitenkaan saa ottaa kopasta syliin. Lentohenkilökunnalle on myös turha valittaa viivästyksistä tai jatkolennolta myöhästymisestä, sillä yleensä lentokoneen aikataulu menee pieleen työntekijöistä riippumattomista syistä. Lentohenkilökuntaa ärsyttää myös se, jos matkustaja päättää olla tottelematta turvavyön kiinnityskäskyä. Vaatii ylimääräistä työtä huomauttaa asiasta joka kerta erikseen, vaikka matkustamossa palaa satoja asiasta kertovia merkkivaloja.