Snapchat kriisissä – uutuus floppasi ja työntekijöitä lomautettu

Digi · Terhi Piiroinen

Yhteisöpalvelu Snapchatin omistava Snap Inc. -yhtiö lanseerasi viime vuonna joulumarkkinoita silmällä pitäen Spectacles-aurinkolasit, jolla voi kuvata snäppivideoita. Suurin osa aurinkolaseista on edelleenkin pölyttymässä varastoissa, koska kukaan ei osta niitä omakseen.

Snap yliarvoi videokuvaavien aurinkolasiensa suosion. Yhtiön toimitusjohtaja Evan Spiegelin mukaan Spectacles-laseja on myyty yhteensä 150.000 kappaletta. Silti yhtiön sisäpiiristä kerrotaan, että Snapin omistamissa teollisuushalleissa on vielä myymättä satojatuhansia aurinkolasipareja, The Information kertoo.

Yhdet snäppilasit maksavat noin 150 euroa. Snapchatin osakkeen arvo on laskenut tasaisesti koko vuoden ajan. Lisäksi yhtiö on lomauttanut työntekijöitään viime kuussa, Daily Dot uutisoi.